Friday, December 10, 2010

Kolot ke saya ni?

Yuhu!

Sementara menanti kuliah malam ni..saya nak coretkan sesuatu kat entry kali ni.. Mm..saya anak jati k.lumpur.. Memang kampung mak dan abah pun kat kl. Oleh kerana abah pegawai polis, dari kecik memang keluarga kami merantau dari utara ke selatan.. huhu.. dan last skali bertapak semula di k.lumpur. Bagusla..akhirnya dapat gak membesar kat negeri kelahiran saya.. Kuala Lumpur di hati ku!! hehe.. Membesar di kl cepat mematangkan pemikiran saya. Bukan saya cakap dok kat kampung tu fikiran tak matang, kl cepat matang. Maksud saya, perkara2 yang berlaku kat kl.. buat saya cepat 'bukak mata'..

Saya pernah ada sorang kawan laki( dulu kawan,skrg takdela.. tak kuasa nak kawan). Kami selalu bermesej tanya kabar dan sebagainye la. Sampai 1 tahap.., dia boleh cakap 'pelik2' kat saya. Sesuatu yang tak sepatutnya seorang kawan ucapkan! Suka2 dia jer nak raba2 saya. Saya marah dia! Then dia boleh cakap.. "eleh, semua perempuan KL sama je, murah..senang dapat!". Berapi saya baca msg tu! Saya marah sangat sebab kenapa dia perlu samakan saya dengan org lain? kenapa nak cop mcm KL ni la pengeluar pompuan jahat? Teruk betullah mamat tu! Start from that day, mmg saya tak peduli langsung pasal dia! Macam dia tu bagus jer!

Mm..actually,semua tempat sama jer.. Tak boleh la nak cop org negeri tu baik or jahat. Cuma kat sini,saya rasa bersyukur sgt sebab saya adalah saya! Betul2 bersyukur... Ya Allah, terima kasih! Sepanjang 26 thn idup..macam2 yg saya dengar, lihat dan lalui. Allah sentiasa jaga saya dengan baik. Selalu lindungi saya.Alhamdulillah.. Saya bukan nak cakap saya ni baik sangat, suci ke hapa... tapi cukuplah sekadar saya cakap sehingga kini saya tak tahu macam mana bentuk love bite.. Bunyi mcm kolot kan? Kawan2 saya ada jugak yang gelakkan saya sebab saya ni slow bab 'jiwang2' ni.. hikhik.. Tapi bila difikirkan balik,bagusla kolot..sebab sampai kini tubuh saya masih belom ada cop love bite dr mana2 lelaki.. Alhamdulillah..

Ada jugak kawan2 yang tanya takkan kiss2 biasa kat pipi pun tak penah? Yap! Bibir ni masih belum penah lekat kat mana2 pipi laki..dahi lelaki... Alhamdulillah..

Berdakapan?huhuhu...belom penah jugak! Macam mana lah rasanye ye bahagian depan badan wanita ni akan rapat dgn bahagian depan badan laki? Kira melekat gitu! Haiyakk!! Ayat tak boleh blah.. Mahu suami saya yg akan jadi lelaki pertama mendakap saya... Ececeh... (so,kepada bakal suami ku,sekiranya masa bergambar nanti kena buat aksi berdakapan..kalau tetibe saya senyap dan kaku..paham2 jela ek..huhu)

Tidoq dgn lelaki? lagi ler tak pernah... Alhamdulillah... Mahu suami saya yang jadi orang pertama.. ;)

Salam dan cium tangan lelaki? Blom penah. Ini prinsip saya. Saya takkan cium mana2 tangan lelaki lain ye.. Ada yg saya pernah tengok.. kira kalau si awek ni nak alik umah..sblm berpisah dgn pakwe dia, dia akan salam dan cium tgn pakwe dia tu. Itu yg saya tak kenan. So, kalau ada sapa2 yg buat mcm tu..jgn marah saya ye.. Saya cuma bagi pendapat peribadi saya kat sini. Yela, lelaki tu bukannye suami..even tunang pun..dia still bukan suami. So, tak perlulah nak cium tangan dia.. Saya harap tangan lelaki pertama yang saya cium,adalah suami saya..

Macam2 yang saya impikan... Saya harap suami saya akan jadi orang pertama bagi segala2nye dalam idup saya.. Boleh ke macam tu? hehe.. Kolot ke saya kalau saya berfikiran macam tu?



* Mak..Abah.., terima kasih sebab didik adik dengan baik. Disebabkan didikan tu,adik tahu fikir dan bezakan perkara baik dan buruk... Mmg la adik ni nakal..suka bergaduh,tumbuk orang,kasar.. tapi adik takkan kecewakan mak dan abah dlm hal maruah... Itu janji adik! Selagi belum berkahwin...adik akan jaga maruah ni sebaik2nye.. InsyaAllah... Sayang Mak & Abah...

1 comment: