Saturday, October 30, 2010

Tension Tahap Tsunami !!

Yuhu!

Tensionnya!! Semalam saya buka portal USM. Kononnya nak tengokla kalau ada tugasan terbaru yang kena buat. Then, saja baca smula jawapan kuiz yang saya telah hantar sebelum ni melalui forum board yg disediakan. Tetibe2, mata ni terbeliak, ati ni panas bila tengok jawapan kuiz saya telah diciplak oleh individu tak bertanggungjawab! Saya ulang sekali lagi, INDIVIDU TAK BERTANGGUNGJAWAB! budak laki tu mungkin malas fikir jawapan utk kuiz tersebut,bila tengok jawapan saya dlm forum tu 'macam best' jer, apa lagi copy paste la..then tukar nama dan no kad matrik dia. Masalahnya, dia tak ubah langsung ayat saya tu. Sebijik2 ayat saya. Adoi! Tak adil,sebab markah lecturer akan bagi berdasarkan kuiz tersebut. Saya punyala perah idea,alih2 kena ciplak pulak. Saya tak marah kalau individu tersebut nak jadikan jawapan saya sebagai panduan or rujukan untuk dia jawab kuiz tu tapi sekarang dia amik terus jawapan saya bulat2 dan jadikan hakcipta dia.Memang tension! So, dengan ati yang membara,saya tulis kat forum tu dia telah ciplak jawapan saya. huhu.. Sesiapa yang buka forum tu akan baca ayat2 'peperangan' itu. hahaha.. Biarkan dia. Sapa suruh CIPLAK! Lain kali,jgn jolok sarang tebuan, buruk padahnya..

Sebenarnya,dlm belajar ni..kita mmg tak dapat lari dari COPY PASTE ayat2 org lain. Yelah,sebab kadang2 kita tak faham atau tak reti nak jawab soalan dan buat ayat.. Tak salah nak copy paste..TAPI..ubahla ayat org tu kepada ayat anda sendiri. Takkan la nak tiru bulat2..

No comments:

Post a Comment