Wednesday, February 2, 2011

Pertama kali lukis inai

Yuhu!!

Tadi pergi jemput mary a.k.a pengapit saya kat komuter. Then,terus menuju ke masjid jamek sebab nak pakai inai. Bonda saya tu dah ingatkan saya berkali2 supaya cepat buat inai.. hehehe..Saya kan suka tangguh2..
Mm..jalan punya jalan..jumpala akak india kat tepi mydin tu.. Dia kata kalau lukis corak,sebelah tgn dia charge RM10. So, saya kena RM20 la... yela,takkan nak buat inai sebelah tgn kot!hahaha.. Masa tengah buat tu,saya suruh mary buat skali. Yela, dari dia melangot kat tepi tunggu saya siap..baik dia buat skali. Dont worry bebeh..bakal pengantin blanja!haha..

Yang saya sikit terkilan..masa mula2 duduk kat krusi tu..akak pelukis inai tu kasi la saya tengok album utk saya pilih corak inai mana saya nak.. Saya berkenan dgn ada 1 corak tu.. Corak yg simple.. tetibe akak tu cakap,nak lukis inai ni kena tengok saiz tangan.. So,dia akan lukis ikut suka hati dia jer. Adoi!! Abis,kalo mcm tu..nape dia kasi saya album tu? Buang masa btol! Then,yg buat saya bertambah frust.. dia beriya la ckp skrg ni trend terbaru  bakal2 pengantin suka lukis inai..sblh tgn kiri corak lain, sblh tgn kanan corak lain. Adoi!! Saya ckpla nak corak sama. Ade pulakla drama pujuk memujuk jugak soh buat corak lain2.. Skali,keluarla ayat tegas saya ni.. Akak tu akur but..corak yg dia buat tu..tak sama la.. Dia salah lukis!Nyampah!! Konon jer masa mula2 duduk kat krusi tu dia ckp,dia berpengalaman 13 tahun dlm melukis inai ni.. Ceh! Nasib baikla kesalahan corak dia tu tak ketara sgt. Kalau perati btol2 jer baru perasan..

Tapi,saya tak berapa suka sgt corak inai saya.. Huh! terlalu byk corak! Saya suka simple jer.. Tapi apa nak buat kan..dia dah lukis pun.. Mm..pas saya dan mary abis lukis inai,kami takleh alik dulu.. Kena tunggu sampai inai kering. Penat la jugak melangot kat tepi gerai akak tu.. Inai ni plak,lambat btol nak kering. Selagi tak kering,selagi tu tak boleh alik. Yelah,kedua2 tgn kami ada inai,mcm mana mau naik train?hahaha..

Ni gambo inai saya. Yg kat bahagian kuku tu mmg sengaja tak suruh akak tu buatkan..kalau tak dia kata akan charge RM5 utk sebelah tgn.. Kalau dua2 belah tgn RM10 la kan. So, saya amik keputusan nak beli jer inai dr dia dan buat sendiri kat umah.. Nanti kalau ada lebih2 boleh buat utk kaki skali..hehehe..

Malam nanti nak suruh mary buatkan inai di jari2 saya ni..hahaha.. Mary,bersiap sedialah kamu..hahaha..

No comments:

Post a Comment