Thursday, March 17, 2011

Edisi lepas geram!! Episod 1

hai korang..mlm ni betol2 menyakitkan hati saya.. Mcm ni kisahnye..kat umah sewa saya ni ada 2 org pompuan. Baru masuk disember thn lepas. Saya sebenarnya tak berkenan dgn sorang tu..namanya NORMA (bukan nama sebenar). Si norma ni penah duduk diumah ni dulu tp dia kuar sebab ntah..byk sgt buat salah n pedajal saya dan kak nora (rakan serumah). Dulu norma tuan umah ni. Oleh krn dia dah chow dulu,kak nora amik alih. Saya mmg tak ngam dgn norma sbb norma ni jenis psiko.. EEe..tension jer dgn minah tu..
Nak tahu nape saya panggil dia psiko?

1. Kawan saya dtg umah,tegur dia..dia boleh buat dek jer sambil wat muka poyo.Sampai skrg kawan saya tak mahu dtg umah saya lagi sebab nyampah dgn kelaku dia..

2.Dulu kitorg ngam, masa nak pasang astro..dia siap bincang dgn saya sbb kami akan share bayar.. But, 1 hari masa saya dlm bilik..dgn senyap2 dia angkut astro masuk bilik dia. Keesokkannya tanya,dia kata tv yg 'kak nisa' sedekahkan kat kami tu dah rosak. So,kalau tv dah rosak..knapa pulak dia perlu senyap2masukkan astro punya wayar dlm bilik dia. Skali saya check rupa2nya dia dah bli tv baru daa... Bahlul betul minah ni..nak tipu pun agak2 la.. Masalahnya,kalo astro tu dia byr sorang takpe..ni share! Diulang skali lagi..share!!Terus time tu jugak saya tak byr astro.. hahaha..

3.So,bila astro da masuk bilik dia..byk la nak sambung wayar elektrik..Untuk pengetahuan korang,dlm, setiap bilik tak ada plak untuk cucuk elektrik... Plak di tarik dari ruang tamu dan masuk ke bilik saya dan norma. Yes!kami share extension yer..tuan2 dan puan2 semua.. kat bilik saya,saya pasang kipas dan gam elektrik(aritu dah time nak bertunang,so sibuk buat goodies). Kat bilik norma pulak,dia pasang tv, astro,kipas dan laptop.. Namnpak tak,dgn hanya satu plak extension,kami telah guna byk peralatan elektrik yang akhirnya menyebabkan wayar extension yang sambung ke bilik saya rosak. So,mlm2 manalah saya nak cari wayar ganti wayar baru. Malam tu saya terpaksa buat goodies di ruang tamu,guna plak lagi satu.. dan mlm tu jugak saya tidur dlm keadaan panas sebab kipas kat bilik takde wayar penyambung.. Norma? Dia mana kuar bilik.. mentang2 astro dlm bilik dia... Huh!

4.Secara diam2 dia amik pinggan mangkuk saya,diletakkannya kat dlm kabinet yakni kabinet yang dipenuhi lipas,semut dan cicak.. So,kat sebelah sinki tu hanya ada pinggan dia.. Kiranya dia soh guna pinggan dia jela.. Pinggan saya menyemak jer... Kalau ye pun,bagitahula..boleh saya simpan pinggan dlm bilik saya lepas guna. Kenapa perlu letak kat tempat kotor? Hai la si norma.. hati kamu sgt kotor la...

5.Masa dia nak pindah..dia buka pintu peti ais dia tu dari pg sampai mlm ...dgn alasan nak bagi ais cair.. sebenarnye tu cara paling berhemah dia nak bgtau saya dan k.nora keluarkan brg dr petiais dia.. apa salahnya dia bgtau depan2.. di sebabkan cara dia tu,byk brg k.nora yg basi.. Nasib baikla awal2 lagi saya dah abiskan brg2 mentah.. Yela,masa dia buat hal tu saya dan kak nora takde kat uma,alik kg...

6.Masa dah nak dekat tarikh bertunang,saya duduk tepi dia,bgtau yg saya nak bertunang,kononnye nakla jemput dia sebab kak nora ckp dia akan pergi kalo norma pegi sbb k.nora takde transport. Nak tahu apa si norma bgtau kat mak angkat dia yg dok kat kejiranan sini? Dia kata saya berlagak pasal tunang! Adoi!!Apa yg saya berlagaknye? Jemput kenduri pun dikatakan berlagak ke? Tak pun sebab saya buat goodies kat ruang tamu tu..dia nampak dan terus cop saya sbg berlagak? Saya btol2 ilang kesabaran bila dgr mak angkat dia sampaikn ayat tu kat saya... Bahlul punya norma!

Selidik punya selidik..rupa2nye baru saya tahu,dia dah clash dgn bf dia time tu. Sebenarnya, suami saya skrg adalah hasil usaha norma dan bf dia tu.. Alon dan bf norma kawan sekerja. Alon teringin nak cari calon isteri, tu yang norma perkenalkan saya sbb time tu sy solo. Alhamdulillah,jodoh saya & alon panjang.. kami bertunang. Tapi hubungan norma dan bf dia tak panjang... Saya tak tahu dorg dah clash sbb sblm tu norma ada angkut bf dia dtg sini. Saya cuma intai dari pintu jer. Tak pernah nak bersua muka dpn2 or borak dgn bf dia..sbb saya da ada bf sendiri..hikhik.. Norma pun tak bgtau apa2.. Bila dah jadi mcm2 si norma ni buat kat saya,saya spt biasala akan selidik..tanya bf saya.. sahla dorg dah clash!Time tu saya siap sergah ex bf norma dlm tepon bila tahu dorg da clash. Siap tanya kot2 laki tu ada buat apa2 yg menyebabkan norma jadi pelik mcm tu..(baik kan saya,masih amik berat pasal norma..walaupun norma buat mcm2)..hehehe..

Yang saya terkilan tu,knapa libatkan saya dlm khdupan negatif dia tu... Apa salah saya? Knapa dia seolah2 berdendam dgn saya? Semua yg saya buat,smua tak kena... Saya tak ganggula bf dia tu... kalau saya tergedik2 kat bf dia tu, saya rela lah diperlakukan mcm tu.. Jgnla disebabkan org lain,saya jd mangsa...

Pastu bila dia pindah dr umah sewa ni,tetibe saya rasa bahagia sgt. Tak kisahla kalo umah ni takde peti ais,takde tv,takde dapur gas,...asalkan ati ni senang... Gembira sebab dia dah tak buat benda2 psiko lagi....hehehe.. Dia blah dr umah ni pun dgn alasan dia nak smbung blaja.Dia sambung blaja bulan Jun tapi bulan April dia pindah ke rumah sewa lain.. Kenapa dia tak stay jer kat umah ni sampai bulan mei sblm masuk blaja semula...hehehe Psiko..psiko... Bahagianya saya bila dia dah takde kat umah ni.....yahu!~!

Tapi........(ada sambungan. tunggu......)

No comments:

Post a Comment