Monday, December 6, 2010

Mana Cincin Tunang Tu?

Yuhu!

Hari ni mood baik tapi telah di kacau bilaukan oleh Alon.. Tadi dia tepon..mula2 epi la borak dgn dia sehinggalah sampai dia cakap " Awak,ingat tak aritu saya cakap gi operasi? Mm..cincin saya hilang. Mungkin tercicir masa operasi. Saya tak sedar kat mana tercicir.Sampai balai,saya check cincin dah tak ada."

Perrgghh!! Ayat tu menikam kalbu! Saya tersentap betul bila dapat tahu cincin tunang tu ilang. Yela, banyak kenangan cincin tu. Masa nak beli cincin tu, saya sorok2 dari family sebab trend laki disarungkan cincin tunang ni tak glamer lagi masa tu. Takut nanti family takleh nak accept plak cara ni. So, beli senyap2 la.. Konon2 cakap dgn mak, nak gi jusco beli barang.. tapi singgah habib beli cincin. hahaha.. Tahu2 jela,cincin kat habib harganye brapa. Agak korek tabung jugakla masa tu sebab nak beli birthday present lagi utk Alon. Yela, tarikh tunang dan besdey dia jatuh pada tarikh yang sama. Untuk besdey dia, saya beli jam.. set laki pompuan.. makan ratus gak..hahaha.. Wah, nasib baik masa tu kerajaan bagi bonus 1 bulan gaji.. hahaha..best!best! Trima kasih kerajaan! Terima kasih Malaysia! hahaha.. Masa beli cincin tu pulak,tak tahu saiz jari alon. Alon masa tu sibuk keje sebab time tu ada pilihanraya kalo tak silap kat penang. Haiyak! Lama jugak la tunggu kat habib tu sambil pegang payung(hari tu ujan). At last, alon bls gak sms..huh.. selamat! Dah selamat beli cincin tu then tetibe timbul idea utk ukir nama kat dlm cincin.. huhu.. ngada2 plak.. Pastu tambah lagi fulusnya! Tapi takpe..asalkan saya suka.. huhu.. Tempoh siap,dalam seminggu. Masa tu punyala kelam kabut nak alik umah sebab dah lama bertapa kat habib tu sampai saya tersalah bagi no tepon kat staff habib. Haiyak!Konon nak buat surprise kat alon masa majlis nanti yang dia pun ada dapat cincin, skali surprise tak menjadi sebab masa isi borang habib tu saya terisi no tepon alon. So, bila cincin dah siap, staff habib tu tepon alon. hahaha.. weng..weng..




Masa majlis plak,punyalah payah ayahanda ku nak sarungkan cincin di jari alon.. Ketat! hahaha.. Tak tahu samaada jari alon dah mengembang or cincin tu saiz kecik. Tapi alon yg cakap saiz jari dia macam tu. Lama jugak la proses sarung cincin tu.. Saya dah rasa macam nak tergelak sebab tengok aksi alon konon nak kuruskan jari. Tapi ayahanda ku tetap cool.. Akhirnya, tersarung jugak cincin tu..


hehe..tengok reaksi muka saya..tersengeh2 bila cincin tak muat masuk kat jari alon.. Maaf ye muka alon terpaksa ditutup sebegitu sebelum majlis kawen saya.. 


Tapi sekarang..cincin tu dah takde..sedihnya!Cincin.. mana awak pergi? Harap2 alon jumpa lah cincin tu semula. Mana tahu kot dia tersalah letak ke, terselit dlm poket seluar ke..  Waa.. macam nak nangis jer..
Sekarang baru saya rasa macam mana la perasaan kawan yg ilang cincin kawen. Dulu saya anggap benda tu biasa jer.. tapi bila kena kat diri sendiri..wah..sedihnya..

No comments:

Post a Comment