Saturday, December 11, 2010

Contest : Bunga-Bunga Cinta


Siapa mahu join contest bunga-bunga cinta ni sila la klik disini. Tarikh tamat 24 Disember 2010. Masih ada masa! Cepat! Cepat!




Syarat-syarat contest:
1) Tak perlu nak jadi follower blog aku ni tapi kalau nak jadi jugak, aku tak paksa.
- Walaupun Lina cakap tak kisah sama ada jadi follower dia ke tak..saya tetap nak jadi follower dia!hehe..
Lina, i'm ur follower now!huhuhu..

2) Mestilah bride to be yang akan berkahwin bulan 1/2011 dan seterusnya.
- Yes! Saya B2B yang akan kawen pada bulan Feb 2011.   *LULUS!

3) Terpulang sama ada kamu nak buat entry khas atau emailkan jawapan kepada saya haslina.hairudin@gmail.com
- Saya rajin buat entry khas - ini sebenarnye contest pertama yang saya join ok! Sila bagi tepukan gemuruh! Hiphip hooray!!

4) Jawab soalan-soalan ni :

Siapa nama kamu dan bakal suami kamu? (letak nama samaran pun boleh)
-Nurul Fariha & Mohd Azrol (nama glamer- Alon)    * DONE!

Apa warna tema nikah atau sanding atau tandang (pilih 1 saje majlis) dan ceritakan kenapa pilih warna itu.
-  Tema Majlis Sanding : Hijau dan Putih
Saya pilih warna tema hijau sebab sejak dari sekolah saya memang suka warna hijau. Sebenarnye masa zaman sekolah dulu,warna rumah sukan saya- Hijau. Tu yang sampai sekarang suka hijau. hehehe..Alamak!apa yg saya merepek ni!hehe.. Mm..sebenarnya, majlis kawen saya nanti..temanya 'Garden Wedding'. Pelamin bukan dlm dewan. So,kiri kanan ada rumput & pokok2 bunga. Saya nak majlis tu nanti nampak macam 'hari hijau sedunia'.. Boleh tak? hehehe.. Orang cakap, kalau nak bagi mata ni relaks..tengok benda2 yang warna ijau. So, saya nak majlis saya ni sejuk dimata tetamu (bukan dimata je..tapi dihati skali..hehe). Warna putih pulak? Sebab putih bagi saya pelengkap warna. Gabungkan je putih dgn mana2 warna,gerenti takde masalah. Lagipun putih kan lambang suci & bersih.. Yippie!  *DONE!

Bila majlis tersebut akan berlaku? (bagi b2b yang masih tak tetap tarikh boleh agak-agak je bulan berapa)
- 6 Februari 2011 (Ari Ahad)    *DONE!

Ni soalan mencabar sikit. Cerita dengan penuh perasaan kenapa kamu suka sangat dengan bakal suami kamu tu. 

-Kenapa saya suka sangat dengan si alon tu? hehehe..sebenarnye..bukan takat suka tapi kasih, sayang, cinta,.. wah..wah..

Pertama, ALON BUKAN PLASTIK! (Tak kisah la..plastik bag ke, plastik alas meja ke, plastik balut buku ke). 
Yup! Apa yang dilakukan slama ni.., itula lah dia. Takde nak berlakon2 jadi gentleman ke apa.  Saya tak pernah merasa kalau masuk kereta,dia akan bukakkan pintu untuk saya. (ada tangan,buka sendiri la..).Bila tengok drama kat TV, ada adengan mcm tu..rasa jeles pulak!Tapi, bila fikir2 alik..bagusla. Yelah,cuba fikir..dlm dunia ni ada brapa peratus suami yang akan bukakan pintu kete untuk isteri?  Slalunya zaman bercinta,kalo awek tengah syok makeup dalam umah pun si pakwe dah siap2 buka pintu kete.. Semuanye masa zaman bercinta,masing2 nak jadi PERFECT!Kadang2 sampai berlakon melampau2. Sebab tulah slalu timbul isu, sebelum kawen lain, lepas kawen lain. So,bagusla sebab alon tak pandai berlakon. Sebabnye sepanjang kenal dia,dia tak berpura2 untuk jadi perfect.. 
Sikap bukan plastik alon: Suka Tido! Kat mana2 jer dia akan tido ye.(plus dengkur). Dalam komuter, dalam panggung wayang dan yg terbaru dalam kelas kursus kawen. hehehe.. Tabiat dia tu akan membuatkan org sekitar dia 'terpegun'. hehehe..
*Sahih kan, dia tak pandai nak cover2 or berlakon macho ke hapa.. huhu..


Kedua, ALON TERIMA SAYA SEADANYA. (Thanks cyg!!)
Mm.. alon terima saya seadanya.. Wah segan plak nak cakap pasal tajuk ni.. hahaha.. Seperti yg sedia maklum, saya bukan ler seorang yg comel ok.. huhuhu.. kulit saya hitam manis, rabun,gigi berlapis,tinggi lampai & keding (dlm erti kata lain takde bentuk badan or saya ni ade iras2 tiang), tak pandai make up,tak pandai nak dress up,saya kekurangan baju2 yg ayu2 sebab zaman blaja dulu saya agak rock skit..(kali pertama dating pun..saya pinjam handbag mak..hehe). Alon pulak,berkulit cerah (eh,taklah cerah mana pun!tapi cerah la dari saya..hehe), pandai bergaya, agak smart ler (tu..kawan2 saya ckp ok..saya tak mau puji dia..haha). Banyak jugakla perbezaan antara kami. Dia slalu cakap..cantiknye diana danielle.. comelnye lisa surihani..tp saya tak kisah pun sebab saya tetap di hati alon!hahaha..
Nak bukti? hehehe.. Ada tak lelaki yang diluar sana nak keluar dgn awek yg gigi rongak? Yup! Dulu gigi saya berlapis,so nak betulkan..kenalah pakai braces. Saya kena cabut 3 batang gigi ye sebab nak pakai braces tu. Dalam masa gigi rongak tu..ada hati pulak nak gi berdating(huh!tak sedar diri btol saya nih!). Dulu alon dok kedah,saya kl. Kira cinta PJJ la. Masa nak dating tu,gaji tak kluar lagi..Alon takde duit nak dtg kl jumpa saya. Dia pinjam duit abang dia beli tiket bas untuk jumpa awek dia yg rongak ni..hikhik..  Masa dating,even saya comot masa tu..dia still jalan sebelah saya..takde plak la nak jauhkan diri ke apa.  Harap2 bila dah tua nanti pun..dia akan still jalan sebelah saya. Bukannya sorg di depan, sorang di blakang. hehehe..
 * Tapi skrg saya dah tak pakai braces lagi. Yahu!


Ketiga, SIKAP ALON YG PENYABAR & TAHAN KERENAH SAYA! (hehehe..)
Saya ni lahir dalam bulan november.. Kalo ikutkan kaji selidik yg dibuat.. org yg lahir dlm bln nov ni..emosi dia sukar nak di kontrol,perangai tak dapat diramal,degil dan keras hati .. Huiiyyoo!! Nasib baikla alon ni penyabar orangnye.. huhu.. Salah satu sikap yang memang saya kagum la kat alon - PENYABAR! Dia mmg kalau ada masalah ke hapa..dia releks jer! Takde la macam saya ni..kelam kabut&gelabah semacam sebab tak suka dibebani masalah. Kalau boleh nak setel masalah tu cepat2.Lecturer saya cakap,jenis org yg macam saya ni boleh cepat kena sakit jantung! Wah! tak mahu!Mm..kadang2 bila saya tension kat satu benda/org lain, alon mesti akan jd 'punching bag' saya. Tapi dia takde pun nak marah2 saya smula..hehe. Dia baik kan? Kalau mood saya tengah tak baik, tetibe jer saya akan jadi keras ati. Kalau saya kata putih,maknanya putih la.. tak boleh nak ubah2. Dia pulak,akan ngikut jela kerenah saya! hehe.. beruntung..beruntung..  (ee..nampak mcm saya ni tunang yg teruk kan?eh..saya baik la..tak caya..tanya alon)
*Kawan2 dia pun penah cakap kat saya yg alon ni sorang yg penyabar dan cool..huhu


Kesimpulannya.. saya suka sangat kat ALON sebab dia adalah dia.. Dia tak tiru orang lain dan tak cuba untuk jadi orang lain..


*DONE!

5) Contest ini dimulakan dari tarikh entry dipublish sehingga 24 December 2010 pukul 1 petang (1300 waktu 24 jam)
-Ok..saya akan hantar  20 Disember 2010 * LULUS!

6) Letak gambar di atas sebagai bukti penyertaan =)
- Sudah letak gambar..hehehe..    *LULUS!


7) Sila tinggalkan komen di bawah untuk penyertaan contest.
-Sudah tinggalkan comment..hehe..   * LULUS!

2 comments: