Thursday, January 20, 2011

Apabila bakal pengantin pening..

Yuhu!

Hai korang.. seronok ke cuti arini? Bestnye dok Malaysia.. banyak cuti! kihkihkih.. Korang jgn jeles ye.. esok pun saya cuti jugak! hahaha.. See..ada pulak yg tanya2 knapa saya cuti kan? Ala..saja amik cuti la sebab esok kan sehari je kerja. So,malas nak ulang kl-jelebu dua tiga kali.. "Wahai cuti tersepit,kamu sangat memberi makna kepada diriku ini"..hahahaha..

Saje je gelak banyak2 kat sini sebab nak release tension..  Yela, jadual harian saya pack. Penat jugak ye dalam masa yg sama nak kena handle persiapan kawen, urusan kerja dan assignment.. Wah!! banyaknye!! Persiapan kawen tu mmg wajib la.. Urusan kerja tu..nak tak nak kena buat jugak la sementara nak tunggu ujung bulan ni pegawai2 sepatutnya masuk semula kerja. Hampir lunyai sebab dari bln november thn lepas hanya tinggal sorang jer pegawai kat opis tp kena handle semua benda.. hehehe.. Bekejar ke sana sini amat meletihkan tp menyeronokkan sebab timba byk ilmu dan pengalaman baru even kerja tu dah biasa buat sebelum ni tp setiap kerja berlainan cabaran dan dugaan. hehehe.. Aritu baru plan,alik dr USM mau rileks kat opis jer lagi pun bos cuti ..so,saya memangku.. skali hari pertama alik..dah kena gi pameran. Pastu keesokannya kena pulak jalankan program untuk kes, gi mahkamah, ujian urin jabatan,.. hehehe.. Memangla plan untuk rileks di opis tidak kesampaian!hahaha.. Tapi syukur sebab bos dan anak2 buah semua bagi kerjasama yg best! 100% best! Terima kasih ye! Terharu ni.. isk isk isk..

Assignment?wah..arini nak siapkan assignment ekonomi! hehehe.. Mmg takde basic pasal ekonomi.Masa kat sekolah dulu saya amik sains tulen. Kat UPM ada jugak blaja ekonomi asas..hehehe..tp aritu rezeki dpt A. hehehe.. Padahal masa lecturer mengajar,satu apa pun tak paham. Time lecturer bagi rehat 5 minit..saya dgn kawan gi kuar kelas..konon nak gi toilet padahal..bila masuk je kelas semula..kat tangan kami ada keropok lekor!Gilerla dulu..siap keluar dr kawasan UPM gi beli makanan.Rahsia dpt A?Mana taknye..saya rekod suara pensyarah!Setiap kali gi kuliah,saya bwk tape recorder..sebab saya tahu,kelemahan saya..saya takleh bagi tumpuan dlm kelas sebab saya suka berangan!hahaha.. Tapi skrg..oleh kerana kuliah pun saya tak pegi,macam mana mau rekod suara pensyarah?hahaha.. pening kan? tula cari pasal lagi..ponteng2 kelas..kan dah jadi masalah..padan muka saya!

Ok citer bab persiapan kawen plak.. Ye..saya mmg pening dgn persiapan kawen saya ye.. Ingat,kawen senang rupa2nye susah!Ada lagi benda yg masih pending! Harap2 minggu depan before saya cuti kerja..semua benda dah settle la.. Malas la nak fikir lagi.. Sgt pening tapi skrg buat2 tak paham jer... Tapi kalau ada org sekeliling sebut tentang 'persiapan kawen'.. tetiba mood jd tak tenteram.. hahaha.. ingat saya sorg jer  mcm ni ..rupa2nye alon pun sama.. hahaha.. Harap2 takde org pasni yang keluarkan soalan "Persiapan kawen macam mana?" or "Persiapan kawen apa lg yg tak siap?"  ... Tolongla jgn tanya soalan2 mcm tu.. sebab mood saya akan otometik bertukar menjadi tak best!! hehehe..

No comments:

Post a Comment