Saturday, January 15, 2011

Saya keding ke?

Yuhu!!

Hai korang.. saya tengah blur skarang ni. Mana tak nye.. pagi tadi ayahanda ku terkejut tengok saya.. Dia kata saya ni keding sangat! Wah.. keding ke saya ni? Jawapannya: Ya..memang keding! hihihi..

Abah suruh saya makan vitamin. Masalahnya..saya mmg dah makan vitamin pun..tapi masih keding lagi. Adakah vitamin itu tidak mujarab? atau pun..tak lut kat tubuh saya ni.. adus! macam mana ni nak naikkan berat badan? Orang slalu cakap..saya ni diet..terutama skali sebab nak kawen ni.. Tapi pada hakikatnya dorang tak tahu yg saya ni pelahap orangnye!hahaha..

Setiap hari saya breakfast nasi putih penuh + ikan/ayam + sayur...  Kawan saya semua minta nasi separuh.. Saya ni yang over2..kadang2 sampai polistren tu tak boleh nak tutup betul sebab makanan saya terlebih2..hahaha.. Saya takde nak skip2 makan malam ok.. Petang kalo boring2..saya gi beli kuih or wafel.. huhuhu.. Takde istilah diet ek dlm idup saya ni. Semua saya bedal.. So,kepada kawan2 yang nak blanja saya makan..kamu memang membuat pilihan yg betul ye..sebab saya takkan membazirkan makanan yg kamu blanja tu.. pasti licin punya!hahaha..

Tapi tu la pasal.. makan byk2 pun berat badan masih tak naik2.. Susahnye nak capai berat badan 50kg! Asik 48kg je... Korang ada idea tak..mcm mana mau tingkatkan berat badan?


*Mm..setiap hari saya akan pergi kerja berjalan kaki selama 15 minit..  Takkan la sebab jalan kaki,berat badan tak naik2 kot?hehehe.. 3 tahun jalan kaki gi kerja ok.. Kalau ada pertandingan jalan kaki,mesti saya jadi juara sebab praktis dah lama..hahaha..

No comments:

Post a Comment